Facebook Twitter Mail RSS kanál
Dnes je úterý 25. 6. 2019

Přeskočit navigaci

Nacházíte se zde: Zpravodajství » Články » Zahájení opravy Žďákovského mostu čeká na verdikt soudu

Zahájení opravy Žďákovského mostu čeká na verdikt soudu

Zahájení opravy Žďákovského mostu čeká na verdikt soudu

25.11.2013 11:50, Zdroj: ČTK

Orlík nad Vltavou (Písecko) - Ani dva roky od vyhlášení soutěže na rekonstrukci Žďákovského mostu na Písecku není jasné, kdy se s opravami začne. Přihlásilo se do ní 11 uchazečů, vyloučené sdružení firem IMOS Brno, SDS EXMOST a německé Hentschke Bau se nejdříve odvolalo k Úřadu pro hospodářskou soutěž (ÚOHS), když ten neshledal závadu ve výběrovém řízení, poslalo záležitost k soudu. ŘSD teď čeká na jeho verdikt, podle předběžného opatření nemůže podepsat smlouvu s vybraným dodavatelem prací, řekl dnes ČTK ředitel českobudějovického závodu ŘSD Miloslav Ouředník.

Zakázka byla zveřejněná v prosinci 2011 s předpokládanou cenou téměř 322 milionů korun bez DPH. Výběrová komise jmenovaná vládou počátkem října 2012 rozhodla o vyřazení sdružení kvůli nesplnění požadavků výběrového řízení. Sdružení podle ní neocenilo jednu z položek. O měsíc později se sdružení odvolalo k ÚOHS, zároveň poukazuje, že nabídka uchazeče COLAS CZ obsahuje mimořádně nízkou nabídkovou cenu.

ÚOHS v prosinci 2012 neshledal ve výběrovém řízení chyby a odvolání zamítl. Proti jeho rozhodnutí podalo sdružení rozklad předsedovi ÚOHS, i ten byl zamítnut. Protože proti rozhodnutí šéfa ÚOHS Petra Rafaje se nelze odvolat, podalo sdružení na ÚOHS žalobu. Krajský soud v Brně v červenci 2013 zakázal uzavřít smlouvu se zhotovitelem, kdy bude rozhodnuto, se neví. V případě, že soud rozhodne ve prospěch sdružení, bude muset ÚOHS pravděpodobně znova rozhodnout.

Náklady zakázky budou hrazeny ze Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI). Práce potrvají 28 měsíců.

Jedna z nejelegantnější dopravní staveb v Česku - Žďákovský most, byla do provozu uvedena před 46 lety. Jeho ocelový oblouk má rozpětí 330 metrů, což je i ve světovém měřítku unikátní údaj. Stavba se zapsala i do dějin tuzemské kriminalistiky; pachatelé takzvaných orlických vražd z první poloviny 90. let právě z něj shazovali těla svých obětí zavařená v sudech.

Most je od 1. dubna 2010 uzavřen pro těžkou nákladní dopravu nad 13 tun se stanovenou objízdnou trasou po silnicích první třídy. Mostními závěry protéká voda a ocelové části mostu jsou zkorodované.

Hodnocení článku:

Známkování jako ve škole:

Zatím nehodnoceno.


Komentáře čtenářů

Ještě zde nejsou žádné příspěvky.


Přidat příspěvek

Není povoleno vkládání HTML.

* Údaje označené hvězdičkou a tučně jsou povinné.

Zaokrouhlete a sečtěte (28.4 + 28.8) *

Zpět na přehled