Facebook Twitter Mail RSS kanál
Dnes je středa 19. 12. 2018

Přeskočit navigaci

Nacházíte se zde: Zpravodajství » Články » Výduch tunelu Blanka Nad Královskou oborou vyzdobí Federico Díaz

Výduch tunelu Blanka Nad Královskou oborou vyzdobí Federico Díaz

Výduch tunelu Blanka Nad Královskou oborou vyzdobí Federico Díaz

7.8.2018 17:30, Zdroj: ČTK

Praha - Výduch z tunelu Blanka v ulici Nad Královskou oborou v Praze-Bubenči vyzdobí výtvarník Federico Díaz. Předpokládaná hodnota díla je 29,6 milionu korun bez DPH. Vyplývá to z materiálu, který dnes schválili pražští radní. Výduch bude obložen strukturovaným umělým kamenem, na němž budou linie tvořené z bodů. V noci bude nasvícen. Díaz je česko-argentinský umělec, který vystavoval mimo jiné v Londýně, Tokiu nebo Florencii.

"Doposud stojící strohý technický objekt, 18,9 metru vysoký válec, se tak změní na hodnotné výtvarné dílo," píše se v dokumentu.

Na povrchu válce bude umístěn plášť z exteriérových fasádních desek z umělého kamene. V deskách bude vytvořen heraldický 3D motiv. Prostor okolního parteru bude sloužit jako průchod, bude možné se tam posadit, přibude vyhlídková terasa a rovněž nebude chybět výhled na sochu.

Podoba výduchu se řeší od roku 2009, kdy se tunelový komplex Blanka teprve stavěl. Původní architektonický návrh radnice Prahy 7 zavrhla. Po následné úpravě vznikla podle dřívějšího vyjádření radnice nynější funkčnější a úspornější podoba.

V minulosti se mluvilo také o využití druhého výduchu z Blanky, a sice mezi ulicemi Nad Octárnou a U Laboratoře. Je široký devět metrů a ční do výšky 24 metrů. Mezi plány na jeho využití se objevil například vznik lezecké stěny. Majitelé okolních domů se proti tomu ale postavili.

Mezi technickými stavbami, které se v Praze dočkaly výtvarného zpracování, jsou například rozvodny elektrického proudu na Jižním Městě. Před několika lety je ozdobily velké graffiti s různými motivy. Vyzdoben graffiti obrazy je také podjezd pro tramvaje na Těšnově.

Šestikilometrový tunelový komplex Blanka se řidičům otevřel v září 2015 po osmi letech budování a se čtyřletým zpožděním. Stavba stála hlavní město i s napojením na Strahovský tunel 43 miliard korun, zhruba o deset miliard více, než bylo původně plánováno. Větrací objekty mají hlukové a pachové filtry, okolí by tak podle magistrátu neměly zatěžovat.

Hodnocení článku:

Známkování jako ve škole:

Zatím nehodnoceno.


Komentáře čtenářů

Ještě zde nejsou žádné příspěvky.


Přidat příspěvek

Není povoleno vkládání HTML.

* Údaje označené hvězdičkou a tučně jsou povinné.

Zaokrouhlete a sečtěte (46.8 + 24.2) *

Zpět na přehled