Facebook Twitter Mail RSS kanál
Dnes je středa 16. 1. 2019

Přeskočit navigaci

Nacházíte se zde: Zpravodajství » Články » Věci veřejné kupují vydavatelství Pražan; vydává jejich tiskoviny

Věci veřejné kupují vydavatelství Pražan; vydává jejich tiskoviny

Věci veřejné kupují vydavatelství Pražan; vydává jejich tiskoviny

23.5.2011 07:12, Zdroj: ČTK

Věci veřejné (VV) kupují vydavatelství Pražan, které vydává jejich stranické tiskoviny, za 250.000 korun. Vyplývá to ze smluv, které předložil serveru Aktuálně.cz současný většinový vlastník vydavatelství, vlivný straník Pavel Dobeš. Koaliční partneři z TOP 09 přitom VV již delší dobu podezírají, že přes toto vydavatelství skrytě financují provoz strany.
   

 Dobeš sám dostane za svůj osmdesátiprocentní podíl 210.000 korun, 40.000 korun zaplatí VV samy sobě. Podle serveru totiž "vykupují" podíl společnosti Res Publica Publishing, tedy firmy, kterou strana již většinově vlastní.
   

 "Je to rozhodnutí na základě obchodně právního vztahu dvou subjektů. Pokud budu mít zájem to za tuto cenu prodat, tak to za tu cenu musí koupit," vysvětloval cenu Aktuálně.cz Dobeš. "Je to vlastně kolem základního jmění s ohledem na obrat," dodal.
   

 V roce 2009 vykázalo vydavatelství Pražan zisk půl milionu korun. Jeho příjmy byly 43,1 milionu korun, náklady pak 42,6 milionu korun. V roce 2010 bude zisk obdobný - opět přibližně půl milionu korun, píše server s tím, že i když šlo o na rozdíl od předchozích let o supervolební rok, vydavatelství spočetlo před finálním zpracováním své každoroční zprávy o hospodaření, že příjmy a výdaje jsou deset milionů nižší: přesněji 32,9 milionů byly tržby a 32,4 milionu korun náklady.
   

 Jednatel společnosti a stále ještě většinový vlastník Pavel Dobeš tvrdí, že veškeré zisky jsou jednoznačně z inzerce. Vysoké náklady pak podle něj odpovídají množství výtisků, kvalitě materiálu - časopis je tištěn v barvě a lesklém papíře - a službám České pošty, která jej distribuuje. V rámci toho, že vydavatelství Pražan vydává výlučně propagační tiskoviny pro VV, znamená to, že náklady strany byly o zhruba 30 milionů vyšší, stejně tak příjmy, píše Aktuálně.cz.
    

Podle sazebníku VV stojí bez slev jedna strana 282.000 korun. Dobeš nedokáže říci, jakou má časopis čtenost, takže inzerenti nemají přehled, jakou má jejich reklama dopad. Že by ale šlo o skrytý sponzoring, dosavadní šéf Pražanu odmítá, pokračuje Aktuálně.cz.
   

 Smlouvy o převodu nakladatelství jsou podepsané 12. května letošního roku, tedy v den, kdy na YouTube unikly nahrávky z tajné porady špiček VV. Neformální šéf VV Vít Bárta si na nich stěžuje na tehdejšího pokladníka strany, středočeského poslance Radima Vysloužila, že zbytečně drží náklady na partaji, když mohl jejich část převést právě na vydavatelství.
    

Podle Dobeše jde jen o souhru okolností a převod vydavatelství se chystal již delší dobu. "Tohle bych za den nenapsal," ukazuje podle Aktuálně.cz na štos smluv a dalších listin, které s převodem společnosti souvisí. Tvrdí, že do vydavatelství vstupoval již jako ten, kdo jej má připravit na převedení pod Věci veřejné a předtím na to nikdo nemyslel či se nenašel na narovnání vztahů čas. "Tímto převodem se veřejnost dozví veškeré podklady o příjmech a výdajích," dodává.
    

Hospodářské noviny nedávno upozornily, že časopis častými inzerenty v tiskovinách vydávaných Pražanem jsou příbuzní či obchodní partneři neoficiálního šéfa VV Víta Bárty, upozorňuje Aktuálně.cz.

Hodnocení článku:

Známkování jako ve škole:

Zatím nehodnoceno.


Komentáře čtenářů

Vrat.Šaman, Mělník 19.2.2012 15:58

Přestrože jsem již před časem požádalVV , aby mi již nezasílali svůj časopis, přesto mi jej stále posíláte. Nechci s VV mít nic společného, tak laskavě respektujte moji žádost . Šaman


Přidat příspěvek

Není povoleno vkládání HTML.

* Údaje označené hvězdičkou a tučně jsou povinné.

Zaokrouhlete a sečtěte (4.2 + 9.6) *

Zpět na přehled