Facebook Twitter Mail RSS kanál
Dnes je středa 20. 3. 2019

Přeskočit navigaci

Nacházíte se zde: Zpravodajství » Články » Tendr na opravu olomouckého nádraží zkoumá ÚOHS, stavba má skluz

Tendr na opravu olomouckého nádraží zkoumá ÚOHS, stavba má skluz

Tendr na opravu olomouckého nádraží zkoumá ÚOHS, stavba má skluz

21.11.2012 18:40, Zdroj: ČTK

Olomouc - Plánovaná rekonstrukce železniční stanice Olomouc začíná nabírat zpoždění. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) původně chtěla vítěze tendru na tuto zakázku v odhadované hodnotě 3,1 miliardy korun oznámit na přelomu října a listopadu. Jeden z neúspěšných uchazečů se ale proti výsledkům výběrového řízení odvolal k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), takže smlouva s vítěznou firmou zatím nemohla být podepsána. Modernizace důležitého železničního uzlu v Olomouci měla být podle původních plánů zahájena ještě letos a skončí v roce 2015.


"Zhotovitel rekonstrukce železniční stanice Olomouc byl vybrán, ale v pořadí druhý uchazeč podal návrh na přezkum k ÚOHS. Proto v tuto chvíli nebudeme výsledky tendru zveřejňovat," řekl dnes ČTK mluvčí SŽDC Pavel Tesař, podle kterého zatím nelze odhadnout, jak velký skluz v zahájení stavebních prací kvůli tomu vznikne.

Mluvčí ÚOHS Martin Švanda ČTK řekl, že antimonopolní úřad zahájil správní řízení ohledně tohoto tendru 8. listopadu. ÚOHS má na vyřízení zaslaného návrhu na přezkum k dispozici lhůtu 60 dní, kterou lze ovšem přerušit například kvůli vyžádání nových dokumentů, takže celková prodleva může být ve skutečnosti i vyšší.

Podle připraveného projektu mají být postupně rekonstruována všechna nástupiště olomouckého nádraží a v kolejišti bude vybudováno ještě jedno nové ostrovní nástupiště. Stavební firmy zároveň opraví starý podchod. Součástí stavby je také rekonstrukce kolejí v délce 13 kilometrů a mostů na příjezdové trase. Inovováno má být elektronické zabezpečovací zařízení a informační systém. Bezpečnost cestujících a provozu bude nově hlídat kamerový systém.

Po rekonstrukci se zvýší odbavovací kapacita olomouckého nádraží o 14 procent. Po modernizaci budou moci železniční stanicí Olomouc projíždět osobní vlaky rychlostí do 160 kilometrů v hodině a nákladní soupravy až 120kilometrovou rychlostí.

Plánovaná rekonstrukce ovlivní provoz olomouckého hlavního nádraží. "Předpokládáme, že omezení bude výrazné. Ale díky tomu, že byl vybudován jeden nový podchod, bude situace lepší, než je při přestavbě nádraží v Přerově," podotkl Václav John z olomoucké pobočky SŽDC. Například v nedalekém Přerově museli cestující několik měsíců kvůli rekonstrukci nádraží část trasy k vlakům absolvovat přes kolejiště.

Po modernizaci železniční stanice v Olomouci budou propojeny již modernizované koridorové úseky navazující na toto nádraží. Železniční stanice Olomouc je součástí mezinárodní trasy kombinované dopravy trasy Le Havre-Lvov a leží na trase třetího tranzitního železničního koridoru, což je hlavní dálkový železniční tah mezi Mosty u Jablunkova a Chebem.

Hodnocení článku:

Známkování jako ve škole:

Zatím nehodnoceno.


Komentáře čtenářů

Ještě zde nejsou žádné příspěvky.


Přidat příspěvek

Není povoleno vkládání HTML.

* Údaje označené hvězdičkou a tučně jsou povinné.

Zaokrouhlete a sečtěte (29.4 + 15.6) *

Zpět na přehled