Facebook Twitter Mail RSS kanál
Dnes je pondělí 26. 8. 2019

Přeskočit navigaci

Nacházíte se zde: Zpravodajství » Články » Studio Marvil: Na staré logo ČRo si za rok už nikdo nevzpomene

Studio Marvil: Na staré logo ČRo si za rok už nikdo nevzpomene

Studio Marvil: Na staré logo ČRo si za rok už nikdo nevzpomene

3.3.2013 17:16, Zdroj: ČTK

Praha - Zatímco Česká televize při loňské změně loga vycházela z neměnného základu televizní obrazovky, Český rozhlas (ČRo) vsadil na radikální proměnu. Jeho nové logo, které vytvořilo Studio Marvil, má tvar písmene R mimo jiné odkazující na slovo rozhlas. Na starou podobu loga s motivem vln, pod kterými byl vepsán název Český rozhlas, si za rok už nikdo nevzpomene, řekl v rozhovoru pro ČTK kreativní ředitel Studia Marvil Pavel Zelenka.

"Počítáme s tím, že za rok už si nikdo nevzpomene, jak vypadalo předchozí logo, a všichni podle R poznají, že se jedná o Český rozhlas," řekl Zelenka. Nové logo, které ČRo změnil po 17 letech, je součástí nového vizuálního stylu, jež se dotkl také všech stanic a značek ČRo. Ty tak poprvé v historii dostaly jednotný design, kterému stejně jako v případě hlavního loga dominuje zmíněná iniciála. Její přerušované zobrazení vychází z křivek ekvalizérů, které se používají na mixážních pultech.

I když výsledná podoba loga vypadá jednoduše, cesta k ní byla v některých ohledech náročná. Po vytvoření návrhu bylo například v databázi registrovaných ochranných známek potřeba ověřit, zda třídy výrobků a služeb, pro které se má značka registrovat, už podobné logo neobsahují. "Když si zadáte značky na bázi písmene R, dostanete řádově několik desítek tisíc výsledků a ty musíte ručně projít," přiblížil proces Zelenka.

V rámci celé vizuální proměny pak podle něj bylo nejtěžší vyhovět všem formalitám zákona o veřejných zakázkách. "Jen zadávací dokumentace s požadavky měla asi 15 stran," podotknul. ČRo veřejnou zakázku na vytvoření nového vizuálního stylu vypsal loni na jaře. Koncem roku se pak Studio Marvil spolu se společnostmi Dynamo design a Side2 dostalo do užšího výběru. "Na odevzdání soutěžních návrhů jsme měli cca čtyři týdny," přiblížil proces tendru Zelenka.

ČRo za vytvoření nové jednotné grafiky zaplatí 2,2 milionu korun. Generální ředitel ČRo Peter Duhan při středeční prezentaci změny vizuálního stylu uvedl, že nové logo by mohlo vydržet 20 let. U možných budoucích změn Zelenka pevně doufá v pouhé obměny písmene R. "Měli jsme snahu navrhnout právě takovou lapidární, srozumitelnou a trvanlivou značku," řekl Zelenka.

Studio Marvil, které Zelenka spoluzaložil v roce 1995, loni navrhlo nové logo pro agenturu CzechTourism. V roce 2003 společnost vytvořila novou vizuální podobu Skupiny ČEZ. Studio se soustředí také na dlouhodobou spolupráci se sklárnami Bomma a Brokis či výrobcem ohýbaného nábytku TON, pro nějž letos chystá nový katalog.

K dalším letošním plánům Studia Marvil patří zprovoznění nového vlastního webu, na kterém prý firma pracuje už asi rok. "Při práci pro klienty nám na něj nezbývá skoro žádný čas a energie," uzavřel Zelenka.

Hodnocení článku:

Známkování jako ve škole:

Známka: 5, počet hlasů: 1.


Komentáře čtenářů

Ještě zde nejsou žádné příspěvky.


Přidat příspěvek

Není povoleno vkládání HTML.

* Údaje označené hvězdičkou a tučně jsou povinné.

Zaokrouhlete a sečtěte (3.5 + 1.0) *

Zpět na přehled