Facebook Twitter Mail RSS kanál
Dnes je pátek 22. 3. 2019

Přeskočit navigaci

Nacházíte se zde: Zpravodajství » Články » Samosprávy chtějí urychlit dopravní stavby na střední Moravě

Samosprávy chtějí urychlit dopravní stavby na střední Moravě

Samosprávy chtějí urychlit dopravní stavby na střední Moravě

9.4.2013 09:16, Zdroj: ČTK

Olomouc - K urychlené přípravě a stavbě dálnice D1 u Přerova, která má snížit hustou dopravu v tomto městě, či rekonstrukci olomoucké železniční stanice včera v Olomouci vyzvali vládu účastníci Moravského dopravního fóra, na jehož organizaci se podíleli zástupci místních samospráv. Středomoravská města a obce kvůli několika důležitým dopravním stavbám, jejichž zahájení se i několik let odkládá, chtějí společně s Olomouckým a Zlínským krajem lobovat u členů vlády i zákonodárců.

"Deklaraci (Moravského dopravního fóra) zašleme předsedovi vlády (Petru Nečasovi), resortnímu ministrovi (dopravy Zbyňku Stanjurovi) i všem poslancům, kteří mají příslušnost k regionu a mohou pomoci náš apel, postřehy a myšlenky naplnit," řekl novinářům předseda Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě Libor Lukáš.

Přerov má kolem 46.000 obyvatel a s problémy v dopravě se potýká dlouho. Především ve špičkách jsou ulice přeplněné a při opravách silnic automobilová doprava často kolabuje. Zlepšení si město slibuje právě od vybudování průtahu a chybějícího úseku dálnice, které se ale stále odkládá. Dokončení dálnice D1 v okolí Přerova ministr Stanjura (ODS) zařadil mezi prioritní silniční stavby, které by se měly po roce 2014 uskutečnit.

Zpoždění nabírá také plánovaná rekonstrukce železniční stanice Olomouc za zhruba tři miliardy korun. Výběrem stavební firmy se od listopadu zabývá Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, který zatím nevydal rozhodnutí. Modernizace důležitého železničního uzlu v Olomouci měla být podle původních plánů zahájena už loni a skončit v roce 2015.

Dobudování dopravní infrastruktury je podle olomouckého hejtmana Jiřího Rozbořila (ČSSD) zásadní podmínkou pro další rozvoj regionu. "Dálnice D1 kolem Přerova je naprosto zásadní. Také stavba silnice z Mohelnice na Hradec Králové je podle mého názoru prioritní a strategická i v rámci celé České republiky," míní Rozbořil, podle kterého samosprávy mají větší šanci tyto důležité projekty prosadit společnými silami.

Účastníci Moravského dopravního fóra také podpořili takzvanou Luhačovickou výzvu, kterou v roce 2011 přijali účastníci konference pořádané Sdružením pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě. Pod dokument se podepsalo asi 200 účastníků z řad akademické obce, samospráv a stavebních oborů. Výzva upozorňuje na špatné dopravní napojení regionu Střední Morava. Podle signatářů tak má celá oblast nižší konkurenceschopnost a vyšší nezaměstnanost než zbytek země. Výzvu tehdy obdržel premiér Petr Nečas (ODS) a tehdejší ministr dopravy Pavel Dobeš (VV).

Hodnocení článku:

Známkování jako ve škole:

Zatím nehodnoceno.


Komentáře čtenářů

Ještě zde nejsou žádné příspěvky.


Přidat příspěvek

Není povoleno vkládání HTML.

* Údaje označené hvězdičkou a tučně jsou povinné.

Zaokrouhlete a sečtěte (15.9 + 16.9) *

Zpět na přehled