Facebook Twitter Mail RSS kanál
Dnes je úterý 20. 8. 2019

Přeskočit navigaci

Nacházíte se zde: Zpravodajství » Články » ŘSD chce obě části obchvatu Č. Budějovic zprovoznit najednou

ŘSD chce obě části obchvatu Č. Budějovic zprovoznit najednou

ŘSD chce obě části obchvatu Č. Budějovic zprovoznit najednou

14.2.2019 10:17, Zdroj: ČTK

České Budějovice - Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) chce zprovoznit najednou obě části obchvatu Českých Budějovic, který bude součástí dálnice D3. Jednu část, 13 kilometrů dlouhý úsek dálnice D3 Staré Hodějovice-Třebonín, začne stavět na jaře, smlouvu na tuto část podepsalo ŘSD 12. února s italsko-slovenským sdružením firem Salini Impregilo a Doprastav.

ŘSD si jako zhotovitele pro úsek Staré Hodějovice-Třebonín vybralo druhého uchazeče v pořadí. Nejnižší cenu (3,9 miliardy Kč) nabídlo italsko-turecké sdružení firem Astaldi a IC Ictas. Jejich nabídku ŘSD vyřadilo.

"Tohoto uchazeče jsme vyřazovali kvůli nereálně nízké ceně. To je cena, za kterou to nelze postavit, tudíž by to skončilo problémem," řekl ČTK mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Cena zakázky s DPH je sedm miliard Kč. Stavba by měla být hotová v létě 2022.

ŘSD chce zprovoznit tuto část obchvatu zároveň s druhou, 7,2 kilometru dlouhým úsekem D3 Úsilné-Staré Hodějovice, kde je předpokládaná hodnota zakázky 6,8 miliardy Kč. "Budeme na to klást velkou pozornost, abychom nepřiváděli dopravu někam do polí. Je třeba obě ty stavby zkoordinovat a udržet stavební kázeň, abychom zprovoznili obě, aby to začalo sloužit kromě dálničního tahu jako obchvat Českých Budějovic. Je to jedna z prioritních staveb, budeme si jí hledět od prvního dne. Dozor tam opravdu bude," řekl Rýdl.

Úsek D3 Úsilné-Hodějovice, se ale zatím stavět nemůže: italsko-turecké sdružení firem Astaldi a IC Ictas napadlo výběrové řízení na zhotovitele u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.

Úsek Staré Hodějovice - Třebonín se začne stavět v březnu nebo v dubnu, uvedl dnes mluvčí ŘSD Jan Studecký. Součástí stavby bude 17 dálničních mostů, přeložka železnice i tři mimoúrovňové křižovatky. Stavba by měla trvat tři a půl roku a skončit v létě 2022. Firma Salini Impregilo o kontraktu informovala v prohlášení 6. února. Koncern už působí na Slovensku či v Polsku.

Zatím poslední jihočeský úsek D3 Veselí nad Lužnicí-Bošilec dlouhý 5,1 kilometru otevřelo ŘSD v říjnu 2017. Na něj navazuje část Bošilec-Ševětín dlouhá 8,1 kilometru, bude stát 1,2 miliardy a první řidiči by po ní měli jet v červnu 2019. Na posledním úseku D3 k hranicím s Rakouskem ŘSD připravuje dokumentaci EIA a vykupuje pozemky.

Jihočeská část dálnice D3 by měla být k hranicím s Rakouskem hotová do roku 2024, uvedlo ŘSD loni. Ve stejném roce by se měla začít stavět D3 ve středních Čechách.

D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi, kde se napojí na rakouskou rychlostní silnici S10. Dálnice D3 by měla měřit zhruba 170 kilometrů, nyní je v provozu asi 50 kilometrů.

Hodnocení článku:

Známkování jako ve škole:

Zatím nehodnoceno.


Komentáře čtenářů

Ještě zde nejsou žádné příspěvky.


Přidat příspěvek

Není povoleno vkládání HTML.

* Údaje označené hvězdičkou a tučně jsou povinné.

Zaokrouhlete a sečtěte (30.4 + 37.5) *

Zpět na přehled