Facebook Twitter Mail RSS kanál
Dnes je úterý 25. 6. 2019

Přeskočit navigaci

Nacházíte se zde: Zpravodajství » Články » Průzkum: Letošní maturanti měli strach hlavně z češtiny

Průzkum: Letošní maturanti měli strach hlavně z češtiny

Průzkum: Letošní maturanti měli strach hlavně z češtiny

22.5.2019 14:06, Zdroj: ČTK

Praha - Letošní maturanti měli největší strach ze zkoušky z češtiny. Obavy z ní mělo 34 procent z nich. Asi pětina končících středoškoláků se bála více matematiky. Většina maturantů měla přitom ve škole radši češtinu než matematiku. Vyplynulo to z průzkumu vzdělávací společnosti Tutor, který se uskutečnil v dubnu 2019 mezi 548 maturanty všech typů škol z různých regionů České republiky. ČTK to dnes sdělil mediální zástupce společnosti Tutor Jan Šimral.

Ačkoli kolem 60 procent letošních maturantů uvedlo, že má radši češtinu než matematiku, maturitní zkoušky z češtiny se jich obávalo více než z matematiky. Z češtiny mělo největší strach 34 procent studentů, z matematiky o 13 procentních bodů méně. Pětina maturantů se bála nejvíc cizího jazyka a 26 procent z nich některého jiného z předmětů, ze kterých se skládají zkoušky na středních odborných školách či gymnáziích.

Z českého jazyka maturují všichni povinně. Další předměty si středoškoláci volí. Státní maturitu musí skládat ještě buď z matematiky, nebo z cizího jazyka, přičemž většina maturantů se rozhoduje pro angličtinu. Matematiku, ze které každoročně propadá nejvíce studentů, si letos zvolilo 21,4 procenta prvomaturantů, meziročně o 2,1 procentního bodu méně.

V testu z matematiky uspělo 84,5 procenta maturantů, tedy o 6,3 procentního bodu více než loni. Úspěšnost v testu z češtiny a literatury se letos dostala na 89,7 procenta. Proti loňskému roku to bylo o 0,3 procentního bodu méně.

Kolem 55 procent studentů maturitních ročníků v průzkumu uvedlo, že se ve střední škole naučili učit se. Naopak 44 procent z nich odpovědělo záporně. Podobně se podle Šimrala vyjadřovali studenti gymnázií i středních odborných škol.

Při studiu střední školy maturantům nejvíce vadilo, že je výuka málo interaktivní a klade se důraz na memorování velkého množství teoretických informací, které nejsou podstatné pro život. Byli by radši, kdyby se ve výuce dověděli více o praktických věcech, jako třeba, jak se platí daně, jak vyplňovat různé formuláře nebo co obnáší pořídit si bydlení, ukázal průzkum.

Hodnocení článku:

Známkování jako ve škole:

Zatím nehodnoceno.


Komentáře čtenářů

Ještě zde nejsou žádné příspěvky.


Přidat příspěvek

Není povoleno vkládání HTML.

* Údaje označené hvězdičkou a tučně jsou povinné.

Zaokrouhlete a sečtěte (17.3 + 49.9) *

Zpět na přehled