Facebook Twitter Mail RSS kanál
Dnes je pondělí 17. 6. 2019

Přeskočit navigaci

Nacházíte se zde: Zpravodajství » Články » Praha plánuje úpravu reklamy na veřejném osvětlení

Praha plánuje úpravu reklamy na veřejném osvětlení

Praha plánuje úpravu reklamy na veřejném osvětlení

28.5.2019 15:27, Zdroj: ČTK

Praha - Hlavní město plánuje zavést nová pravidla pro pronájem reklamy na sloupech veřejného osvětlení. Městská firma Technologie hlavního města Prahy (THMP), která pro město sloupy spravuje, chce mít lepší kontrolu nad podobou reklamy a v některých místech ji plánuje omezit. Novinářům to dnes řekl ředitel firmy Tomáš Jílek (dříve TOP 09). Nová pravidla chce radě města předložit do poloviny roku a začít platit by měla od ledna 2020. Firma chce také zdvojnásobit výnos z reklamy, který je nyní zhruba 24 milionů korun ročně, dodal ředitel.

Jílek uvedl, že Praha již v minulosti zakázala umisťovat reklamu na lampách v pražské památkové rezervaci. Nyní se podle něj debatuje o tom, zda neomezit reklamu podél hlavních silničních tahů, jako je Jižní sojka nebo magistrála. "I dopravní policie by uvítala snížení počtu reklam," řekl ředitel.

V současné době firma pronajímá samotné lampy, na které si reklamní firmy umisťují vlastní nosiče. I to by se podle Jílka mohlo v budoucnu změnit. "Je otázkou, jestli by město nemělo být majitelem fyzických nosičů, protože jsme zaznamenali, že Pražany nejvíce na osvětlení trápí vzhled lamp," vysvětlil. Pokud by nosiče vlastnila přímo THMP, byly by jednotné a firma by odpovídala za to, že jsou čisté a mají moderní podobu.

Dalším bodem nových pravidel by mělo být to, že nebudou soutěženy jednotlivé sloupy, ale THMP bude soutěžit balíky reklamy tak, aby měla větší kontrolu nad rozmisťováním nosičů. Nyní si reklamní agentury pronajímají tisíce sloupů a samy podle svých kampaní rozhodují o tom, kam reklamu dají, o čemž město informují až zpětně. Všechny stávající smlouvy už byly podle Jílka upraveny tak, že automaticky skončí ke konci tohoto roku, aby se mohlo od příštího roku začít soutěžit podle nových pravidel.

THMP by také podle ředitele mohla na reklamě získávat více peněz. "Město dostává cirka polovinu toho, co by dostávat mohlo," uvedl. I když tedy firma zmenší počet ploch, příjmy města se nesníží, ale narovnáním smluvních podmínek na tržní úroveň naopak zvýší.

Reklamu na území hlavního města regulují také Pražské stavební předpisy, i když méně, než původní návrh, který vznikl za primátora Tomáše Hudečka (nestr., dříve TOP 09). Omezení daná předpisy se týkají velkoformátových nosičů. Nová koalice Pirátů, Prahy Sobě a Spojených sil pro Prahu (TOP 09 a STAN) má v programu i další omezení tzv. vizuálního smogu v ulicích, o kterém se nyní jedná.

Se smlouvami na reklamu má město dlouhodobě problém. Minulé vedení magistrátu rozhodlo o tom, že po roce 2021 neprodlouží smlouvu z roku 1994 na provoz přístřešků MHD se společností JCDecaux, kterou označilo za nevýhodnou. Nyní se připravuje tendr na provozovatele přístřešků. Dopravní podnik se také delší dobu soudí s firmou Rencar, která rovněž patří do skupiny JCDecaux, o platnost smlouvy na pronájem desítek tisíc reklamních nosičů z roku 1997.

Hodnocení článku:

Známkování jako ve škole:

Zatím nehodnoceno.


Komentáře čtenářů

Ještě zde nejsou žádné příspěvky.


Přidat příspěvek

Není povoleno vkládání HTML.

* Údaje označené hvězdičkou a tučně jsou povinné.

Zaokrouhlete a sečtěte (26.6 + 28.9) *

Zpět na přehled