Facebook Twitter Mail RSS kanál
Dnes je sobota 25. 5. 2019

Přeskočit navigaci

Nacházíte se zde: Zpravodajství » Články » Praha chce mít nové přístřešky MHD vyřešeny do zimy

Praha chce mít nové přístřešky MHD vyřešeny do zimy

Praha chce mít nové přístřešky MHD vyřešeny do zimy

25.4.2019 10:34, Zdroj: ČTK

Praha - Hlavní město chce mít do zimy vyřešeno dodání nových přístřešků pro MHD. Pravděpodobně na ně vypíše tendr, ohledně jeho podmínek a dalšího postupu vnikla na magistrátu komise. Uvedl to dnes radní Prahy pro majetek Jan Chabr (TOP 09). Přístřešky nyní vlastní a provozuje firma JCDecaux na základě smlouvy, která je podle mnohých nevýhodná a město ji nebude prodlužovat. Vyprší v roce 2021.

Vybraná komise se podle Chabra skládá z koaličních a opozičních politiků, dvou nezávislých odborníků a úředníků, kterými jsou pověřená ředitelka magistrátu Zdena Javornická, ředitel právního odboru Tomáš Havel a ředitel Institutu plánování a rozvoje Ondřej Boháč. Komise se bude scházet od května a má přijít mimo jiné s podmínkami soutěže na provozovatele přístřešků.

"Bude to o diskusi, kolik ploch městského mobiliáře má být určeno pro komerční využití v rámci reklamy," uvedl radní. "Město by mělo jít formou koncese," dodal. Na konci prázdnin by Chabr chtěl vypsat soutěž na dodavatele přístřešků, která by v ideálním případě mohla být dokončena ještě na podzim.

Většinu přístřešků MHD v metropoli na základě smlouvy s městem provozuje francouzská firma JCDecaux. Minulé vedení magistrátu označilo smlouvu za nevýhodnou a schválilo, že ji nebude prodlužovat, na což současné vedení navázalo. Jelikož firma mobiliář vlastní, bude si jej moci po skončení smlouvy odvézt. Město proto musí do té doby vyřešit nové přístřešky, do případné soutěže se může přihlásit i stávající provozovatel.

Smlouva s JCDecaux z roku 1994 se v minulosti dočkala kritiky, podle Svazu provozovatelů venkovní reklamy dostává Praha z příjmů z reklamních plochy na mobiliáři zpět mnohonásobně méně, než je běžné v jiných městech, a město mohlo za dobu trvání smlouvy přijít až o miliardu korun. Podle magistrátu nyní firma městu za pronájem 2500 reklamních ploch platí 12,8 milionu korun s DPH ročně. Součástí dohody je i nefinanční plnění - 585 ploch je vyhrazeno městu a firma musí na základě dodatku z roku 2009 zajistit údržbu mobiliáře.

JCDecaux nyní řeší soudní spor v souvislosti s reklamními plochami v centru města. Podle obžaloby měl někdejší místostarosta Prahy 1 Michal Valenta, který působil na radnici jako poradce, zvýhodnit firmu při pronájmu čtyř reklamních ploch. Státní zástupce vychází z odposlechů, kromě společnosti a Valenty je obviněn technický ředitel JCDecaux Tomáš Tenzer. Ze žaloby vyplývá, že se Tenzer s Valentou po telefonu domlouvali, jaké nájemné nabídnout. Podle zjištění MF Dnes policie Valentovi zabavila 240.000 korun, které podle státního zastupitelství od JCDecaux obdržel. Další soudní řízení je vyhlášeno na červen. Zástupci JCDecaux uvedli, že obvinění odmítají a veřejných zakázek se firma bude dále účastnit.

Hodnocení článku:

Známkování jako ve škole:

Zatím nehodnoceno.


Komentáře čtenářů

Ještě zde nejsou žádné příspěvky.


Přidat příspěvek

Není povoleno vkládání HTML.

* Údaje označené hvězdičkou a tučně jsou povinné.

Zaokrouhlete a sečtěte (19.6 + 22.5) *

Zpět na přehled