Facebook Twitter Mail RSS kanál
Dnes je pondělí 20. 8. 2018

Přeskočit navigaci

Nacházíte se zde: Zpravodajství » Články » Panattoni chce v Plzni u Škody postavit tři haly, město je proti

Panattoni chce v Plzni u Škody postavit tři haly, město je proti

Panattoni chce v Plzni u Škody postavit tři haly, město je proti

13.2.2018 14:59, Zdroj: ČTK

Plzeň - Developerská firma Panattoni chce mezi průmyslovou zónou Borská pole a areálem plzeňské Škody postavit tři velké nájemní haly pro investory. Plzeň i Plzeňský kraj jsou proti. Preferují investory, které do regionu přivedou výrobu s vyšší přidanou hodnotou, jako jsou inovace a vývoj. ČTK to dnes řekli primátor Martin Zrzavecký a hejtman Josef Bernard (oba ČSSD).

"Řekl jsem, že naši podporu nemají. Mělo by jít o obrovské nájemní haly na Borských terasách o ploše zhruba 58.000, 56.000 a přes 30.000 metrů čtverečních," uvedl primátor. Panattoni bude ještě s městem jednat, než začne projekt připravovat a vkládat do něj peníze. "Ale my ty haly nechceme a názor nezměníme," řekl Zrzavecký.

Podle hejtmana jsou současným problémem České republiky montovny. "Sice jsme za těch 30 let někam postoupili, ale ten posun je pořád malý," uvedl Bernard. V zemi je podle něj hodně montoven, ale ztrácí se malé a střední firmy a inovace. Výstupy z vědy a výzkumu jsou špatné ve srovnání s jinými zeměmi, řekl. Kraj preferuje inovační firmy, které budou spojovat výrobu a vývoj, dokážou zapojit větší inženýrské kapacity, budou mít vlastní značku a vlastní koncový produkt. "Tyto projekty určitě podpoříme. Dnes dávat někomu bianco šek: 'postav tam haly na cokoliv, sklady, montovny', to my nebudeme podporovat," uvedl Bernard.

Kraj i město mají ale minimální možnosti bránit stavbě hal na soukromých pozemcích, které jsou podle územního plánu schválené pro výrobu. "Ale na druhou stranu nemusíme podobné projekty podporovat," řekl hejtman. Větší firmy podle něj stojí o to, aby se veřejné instituce k jejich záměrům stavěly kladně. "Souvisí s tím spousta dalších věcí, jako je stavba budoucí infrastruktury, školy, školky. A není tak jednoduché fungovat někde bez podpory kraje nebo města," řekl. Kraj už například nepodpořil výstavbu logistického centra Mercedesu blízko Nýřan u dálnice D5. Šlo by o stovky tisíc metrů čtverečních a práci by tam našlo do 600 lidí, hlavně kvalifikovaných skladníků, řekl hejtman. O možnosti výstavby Mercedes nyní jedná ve středních Čechách.

Podle města i kraje už noví zaměstnanci nejsou. V regionu pracuje 40.000 cizinců a jejich počet stále roste.

Borské terasy na okraji Plzně směrem k dálnici D5 do Německa patří Škodě Investment, kterou nedávno se Škodou Transportation koupila skupina PPF. Majetek převezme poté, co transakci schválí evropský a český úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Panattoni vlastní u D5 průmyslový park ve Stříbře, po Plzni a Boru u Tachova třetí největší v kraji.

Hodnocení článku:

Známkování jako ve škole:

Zatím nehodnoceno.


Komentáře čtenářů

Ještě zde nejsou žádné příspěvky.


Přidat příspěvek

Není povoleno vkládání HTML.

* Údaje označené hvězdičkou a tučně jsou povinné.

Zaokrouhlete a sečtěte (4.5 + 8.0) *

Zpět na přehled