Facebook Twitter Mail RSS kanál
Dnes je sobota 25. 5. 2019

Přeskočit navigaci

Nacházíte se zde: Zpravodajství » Články » Na tratě v Pardubickém kraji letos poprvé vyjedou soukromé vlaky

Na tratě v Pardubickém kraji letos poprvé vyjedou soukromé vlaky

Na tratě v Pardubickém kraji letos poprvé vyjedou soukromé vlaky

30.1.2019 13:11, Zdroj: ČTK

Pardubice - Na regionální tratě v Pardubickém kraji by měly letos poprvé vyjet vlaky soukromého dopravce. Krajští zastupitelé budou 19. února schvalovat smlouvy s Českými drahami a společností Leo Express. Soukromá společnost Leo Express by měla zajišťovat dopravní obslužnosti na tratích 024 z Ústí nad Orlicí přes Letohrad, Králíky až do Mlýnického Dvora a 025 z Dolní Lipky do Hanušovic v Olomouckém kraji. Zástupci hejtmanství ještě s firmou dolaďují některé úpravy smluvních pojistek a sankcí a jízdní řády, aby bylo spojení co nejvhodnější pro cestující do škol, práce či k lékaři, uvedl kraj v tiskové zprávě.

Jedním z přínosů soukromého dopravce je přímé spojení do polské Wroclawi. "Stává se pro české turisty relativně populární destinací. Specifikovali jsme si, jaké jsou pro nás optimální časové polohy jednotlivých vlaků tak, aby byl víkendový spoj co nejpohodlnější pro jednodenní cestování a návštěvu této destinace," uvedl hejtman Martin Netolický (ČSSD). Zástupci Leo Expressu budou o provozu vlaků jednat se svými polskými protějšky začátkem února.

Pardubický kraj v roce 2017 zveřejnil ve Věstníku EU záměr uzavřít smlouvu s dopravcem formou přímého zadání. Pouštět se do výběrového řízení na nového regionálního železničního dopravce považovalo hejtmanství za příliš riskantní. Kvůli možným odvoláním a napadáním tendru u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže by mohl být ohrožen termín účinnosti smlouvy. Rozhodovat měla nejnižší cena a kvalita služeb.

Původně měl provoz na všech tratích v kraji zajistit jediný dopravce, později kraj nabídl i možnost rozdělit je mezi více subjektů. Hejtmanství oslovilo v minulosti i společnost RegioJet, která ale nepodala cenovou nabídku. Podle jejího mluvčího Aleše Ondrůje byla překážkou právě podmínka provozovat všechny tratě. Kontrakt na deset let na provoz na všech krajských tratích má hodnotu zhruba 3,5 miliardy korun. Dopravci budou zajišťovat drážní dopravu od prosince 2019, kdy začne platit nový jízdní řád.

České dráhy budou provozovat dopravu na zbývajících tratích včetně mezikrajských spojů. V Pardubickém kraji v současnosti zajišťují přibližně 4,8 milionu kilometrů s počtem 635 vlaků v pracovní den.

Hejtmanství nyní Českým drahám přispívá více než 100 korunami na kilometr, což ho ročně stojí přes 350 milionů korun. Dalších zhruba 140 milionů korun poskytuje kraji na regionální dopravu stát.

Hodnocení článku:

Známkování jako ve škole:

Zatím nehodnoceno.


Komentáře čtenářů

Ještě zde nejsou žádné příspěvky.


Přidat příspěvek

Není povoleno vkládání HTML.

* Údaje označené hvězdičkou a tučně jsou povinné.

Zaokrouhlete a sečtěte (23.6 + 21.2) *

Zpět na přehled