Facebook Twitter Mail RSS kanál
Dnes je úterý 18. 6. 2019

Přeskočit navigaci

Nacházíte se zde: Zpravodajství » Články » Moravskoslezský kraj podpoří létání do Vídně, Mnichova a Varšavy

Moravskoslezský kraj podpoří létání do Vídně, Mnichova a Varšavy

Moravskoslezský kraj podpoří létání do Vídně, Mnichova a Varšavy

3.6.2019 12:00, Zdroj: ČTK

Ostrava - Moravskoslezský kraj chce formou závazku veřejné služby podpořit letecké spojení do rakouské Vídně a německého Mnichova. Pomoci chce finančně i chystané lince do polské Varšavy. Start této linky je vázán na vyřešení problému s letadly Boeing 737 MAX. Linky do Vídně a Mnichova by měly létat minimálně dvakrát denně. Kraj se k jejich podpoře zaváže na čtyři roky, u linky do Varšavy předpokládá návratnost investice do pěti let. Novinářům to dnes řekli hejtman Ivo Vondrák (ANO) a náměstek pro dopravu Jakub Unucka (ODS). Opatřením chce pomoci letišti v Mošnově na Novojičínsku.

Hejtman připomněl, že v kraji působí přes 250 společností s významným zahraničním podílem. Problémy s leteckým spojením do regionu často zmiňují právě podnikatelé a investoři. Záměry krajských radních ale ještě musejí schválit zastupitelé, kteří zasednou v příštím týdnu.

Pokud zastupitelé dva závazky veřejné služby pro trasy do Vídně a Mnichova podpoří, bude v zadávacím řízení veřejné zakázky stanovena maximální roční výše veřejné podpory na provoz obou linek na 7,8 milionu eur, tedy přes 200 milionů korun. Kraj ale předpokládá, že provoz by nakonec mohl být o něco levnější. Létat by se mohlo začít nejpozději příští rok na jaře.

"Počítáme minimálně s 11 rotacemi týdně na každé lince. Pokud bude zájem, mohlo by se letadly o minimální kapacitě 40 cestujících do Mnichova či do Vídně časem létat i třikrát denně. Mnichov byl vybrán jako destinace smíšená, kdy kromě přestupů na jiné linky bude značná část cestujících v tomto městě končit nebo začínat," uvedl Unucka.

Podle něj německých investorů v kraji přibývá. V regionu v současnosti působí 55 společností s německým kapitálem, 34 sídlí do půl hodiny od mošnovského letiště. "Vídeň je oproti tomu destinace téměř čistě tranzitní pro cesty do celého světa," doplnil Unucka. Varšava je významným leteckým uzlem nejen do severských zemí, ale i do Asie. Náklady na podporu této linky by měly být okolo 400.000 eur ročně, tedy zhruba 10,3 milionu korun.

Hodnocení článku:

Známkování jako ve škole:

Zatím nehodnoceno.


Komentáře čtenářů

Ještě zde nejsou žádné příspěvky.


Přidat příspěvek

Není povoleno vkládání HTML.

* Údaje označené hvězdičkou a tučně jsou povinné.

Zaokrouhlete a sečtěte (38.6 + 12.4) *

Zpět na přehled