Facebook Twitter Mail RSS kanál
Dnes je sobota 20. 7. 2019

Přeskočit navigaci

Nacházíte se zde: Zpravodajství » Články » Komunisté kritizují nezavedení bezplatného mýta

Komunisté kritizují nezavedení bezplatného mýta

Komunisté kritizují nezavedení bezplatného mýta

19.6.2019 10:57, Zdroj: ČTK

Praha - Komunisté kritizují, že stát nezavede nulovou sazbu mýtného na silnicích první třídy. Mýto se od příštího roku rozšíří o 870 kilometrů. Nulovou sazbu na úsecích, o které se mýto v příštím roce rozšíří, slíbil loni krajům bývalý ministr dopravy Dan Ťok. Podle současného ministra Vladimíra Kremlíka (oba za ANO) by však mohlo bezplatné mýto zpochybnit mýtný tendr. Poslankyně Květa Matušovská (KSČM) dnes ve Sněmovně novinářům řekla, že zpoplatnění povede k přesunu nákladní dopravy na silnice nižších tříd. Stejné obavy mají i zástupci krajů a obcí.

Kremlík se v úterý shodl s představiteli krajů a obcí na vytvoření společné pracovní skupiny, která bude řešit rizika spojená s rozšířením mýta na silnice první třídy. Skupina bude jednat i o případných kompenzacích pro kraje. "V současné době je mýtný tendr stále zpochybňován. Mým cílem je nedávat k tomu žádné záminky, aby od prosince mohl být zahájen bezproblémový výběr mýtného," vysvětlil ministr, proč stát bezplatné mýtné nezavede.

Matušovská uvedla, že průměrný výnos kilometru silnice první třídy se pohybuje na čtvrtině výnosu dálnice. Zpoplatnění zhruba 900 kilometrů silnic považuje za velmi vysoké číslo. "Bude nepochybně znamenat přesun nákladní dopravy na silnice nižších tříd, které nejsou na takový provoz připraveny ani konstrukčně, ani ze strany bezpečnosti provozu," uvedla. Není si ani jista, zda bude úseky schopna kontrolovat policie.

Mýtný systém se v příštím roce rozšíří o 870 kilometrů silnic první třídy. Kraje z nich vybraly 600 kilometrů, na nichž si přály zavedení nulové sazby. Ťok jim v memorandu slíbil, že stát bude výběr krajů respektovat.

Nový mýtný systém se satelitní technologií by měl být na silnicích první třídy od ledna 2020. Na dálnicích by měl fungovat o měsíc dřív. Provozovatelem bude konsorcium CzechToll/SkyToll, které uspělo s nabídkou 10,75 miliardy korun za desetiletý provoz systému. Po rozšíření bude mýtný systém na 2300 kilometrech dálnic a silnic první třídy.

Hodnocení článku:

Známkování jako ve škole:

Zatím nehodnoceno.


Komentáře čtenářů

Ještě zde nejsou žádné příspěvky.


Přidat příspěvek

Není povoleno vkládání HTML.

* Údaje označené hvězdičkou a tučně jsou povinné.

Zaokrouhlete a sečtěte (17.3 + 7.4) *

Zpět na přehled