Facebook Twitter Mail RSS kanál
Dnes je pátek 24. 5. 2019

Přeskočit navigaci

Nacházíte se zde: Zpravodajství » Články » Firmy začnou stavět první část obchvatu Č.Budějovic 29. března

Firmy začnou stavět první část obchvatu Č.Budějovic 29. března

Firmy začnou stavět první část obchvatu Č.Budějovic 29. března

27.2.2019 11:33, Zdroj: ČTK

České Budějovice - Práce na stavbě úseku dálnice D3 Staré Hodějovice-Třebonín začnou 29. března. ČTK to dnes řekl ředitel odboru komunikace ministerstva dopravy Jakub Stadler. Úsek dlouhý 13 kilometrů bude součástí obchvatu Českých Budějovic. Postaví ho italsko-slovenské sdružení firem Salini Impregilo a Doprastav. Cena zakázky s DPH je sedm miliard Kč. Stavba by měla být hotová v létě 2022.

"V pátek 29. března oficiálně zahájíme stavbu obchvatu Českých Budějovic v úseku Hodějovice - Třebonín, letos ještě začneme stavět první část obchvatu od Úsilného. Dálnice D3 se tak stane nejrozestavenější dálnicí v České republice, najednou by se mohlo stavět skoro 40 kilometrů nové dálnice, ze kterých jen letos půjde do provozu osm kilometrů," řekl dnes na dotaz ČTK ministr dopravy Dan Ťok (za ANO).

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) chce zprovoznit část obchvatu Staré Hodějovice-Třebonín zároveň s druhým, 7,2 kilometru dlouhým úsekem D3 Úsilné-Staré Hodějovice, kde je předpokládaná hodnota zakázky 6,8 miliardy Kč. Úsek D3 Úsilné-Hodějovice se ale zatím stavět nemůže: italsko-turecké sdružení firem Astaldi a IC Ictas napadlo výběrové řízení na zhotovitele u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.

Podle ŘSD je stavba obchvatu Českých Budějovic důležitá ze dvou hlavních důvodů. "Zaprvé (je to) kontinuální výstavba celé linie D3, severojižní propojení České republiky s Evropou. Zároveň ne nadarmo se tomu říká obchvat Budějovic: tyhle dvě stavby mají ambici vyvést především tranzitní dopravu, která zatím jezdí kolem Budvaru a kolem řeky, do koridoru mimo město," řekl dnes ČTK mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Zatím poslední jihočeský úsek D3 Veselí nad Lužnicí-Bošilec dlouhý 5,1 kilometru otevřelo ŘSD v říjnu 2017. Na něj navazuje část Bošilec-Ševětín dlouhá 8,1 kilometru, bude stát 1,2 miliardy a první řidiči by po ní měli jet v červnu 2019. Na posledním úseku D3 k hranicím s Rakouskem ŘSD připravuje dokumentaci EIA a vykupuje pozemky.

Jihočeská část dálnice D3 by měla být k hranicím s Rakouskem hotová do roku 2024, uvedlo ŘSD loni. Ve stejném roce by se měla začít stavět D3 ve středních Čechách.

D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi, kde se napojí na rakouskou rychlostní silnici S10. Dálnice D3 by měla měřit zhruba 170 kilometrů, nyní je v provozu asi 50 kilometrů.

V ČR je podle Ťoka rozestavěno 187 kilometrů nových dálnic a silnic I. tříd. Letos chce stát otevřít 47 kilometrů nových dálnic a silnic I. tříd.

Hodnocení článku:

Známkování jako ve škole:

Zatím nehodnoceno.


Komentáře čtenářů

Ještě zde nejsou žádné příspěvky.


Přidat příspěvek

Není povoleno vkládání HTML.

* Údaje označené hvězdičkou a tučně jsou povinné.

Zaokrouhlete a sečtěte (2.5 + 19.9) *

Zpět na přehled