Facebook Twitter Mail RSS kanál
Dnes je neděle 19. 5. 2019

Přeskočit navigaci

Nacházíte se zde: Zpravodajství » Články » ČD budou od roku 2022 provozovat 15 let vlaky Klatovy-Plzeň-Kařez

ČD budou od roku 2022 provozovat 15 let vlaky Klatovy-Plzeň-Kařez

ČD budou od roku 2022 provozovat 15 let vlaky Klatovy-Plzeň-Kařez

21.1.2019 17:50, Zdroj: ČTK

Plzeň - Na elektrifikované železniční trati z Klatov přes Plzeň do Kařezu ve směru na Prahu budou v letech 2022 až 2036 jezdit nové osobní a spěšné vlaky Českých drah (ČD). Vítěze veřejné soutěže schválila dnes rada Plzeňského kraje. ČD nabídly nejnižší cenu, řekl ČTK náměstek hejtmana Pavel Čížek (STAN).

Kraj bude ČD platit 242,61 Kč bez DPH za jeden kilometr, který vlaky ujedou. Výchozí jednotková cena pro první rok bude ale 219,50 Kč. Základní objem kilometrů na rok je 985.000, uvedl náměstek. Jde o linku Klatovy - Plzeň - Rokycany - Kařez - Beroun.

"Mělo by se začít jezdit od ledna 2022, protože dva roky trvá výroba vlaku," uvedl Čížek. Nové soupravy se podařilo kraji zajistit i přes to, že stát koncem loňského roku rozhodl, že nedá dotaci na nová kolejová vozidla, i když původně avizoval, že na ně půjde 50 procent z půjčky evropské banky a navíc kraje už nemají možnost žádat o žádné dotace EU.

Původně byli dva zájemci, ale jeden podle Čížka vůbec nepředložil jistinu (podle informací ČTK firma RegioJet), byl vyřazen a do elektronické aukce šel jenom jeden uchazeč. "I tak se nám v aukci podařilo stlačit cenu o 70 korun (na kilometr)," řekl náměstek hejtmana.

Podle smlouvy půjde veškerý výnos z jízdného do krajské kasy. V ČR je přitom dosud většina těchto smluv koncipována tak, že příjem z jízdného patří dopravci. "Takže cena 219,50 korun bude ještě minus výnos z jízdného," uvedl hejtman Josef Bernard (ČSSD). Očekává nejméně 40 korun na kilometr, ale může to být i více, protože kraj zcela mění koncept veřejné dopravy, k níž chce přitáhnout výrazně více lidí.

Podle Čížka je dnešní rozhodnutí krajské rady řešením, proti němuž se nemůže nikdo odvolat. "Jde o první otevřený tendr (na vlaky) v zemi, který se dokončil podle nového zákona o zadávání veřejných zakázek," uvedl hejtman.

"(Na trati Klatovy-Kařez) Půjde o 11 vlakových souprav. Požadovali jsme hlavně více než 60procentní nízkopodlažnost, klimatizaci a informační systém," uvedl hejtman. Půjde o současný nejlepší možný standard nových vlaků, které budou mít životnost 30 let.

Hodnocení článku:

Známkování jako ve škole:

Zatím nehodnoceno.


Komentáře čtenářů

Ještě zde nejsou žádné příspěvky.


Přidat příspěvek

Není povoleno vkládání HTML.

* Údaje označené hvězdičkou a tučně jsou povinné.

Zaokrouhlete a sečtěte (21.3 + 33.9) *

Zpět na přehled